Agricola - instrukcja v4.1

Więcej
2008/02/10 00:55 #394 przez przemek
przemek stworzył temat: Agricola - instrukcja v4.1
Właśnie opublikowaliśmy kolejną wersję instrukcji (oraz dodatku - w innym wątku).
Instrukcja przeszła pierwszą korektę oraz została zmodyfikowana biorąc pod uwagę zgłoszone różnymi kanałami uwagi.

Prosimy o przejrzenie i wskazanie ewentualnych kolejnych nieścisłości.

Instrukcja znajduje się w naszym repozytorium:
Instrukcja Agricola v4.1

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/11 11:17 #397 przez DSTAN
DSTAN odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1
Instrukcja :
"Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność (w dowolnym momencie gry). Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt oraz warzyw i zboża rosnących jeszcze na polach. Aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać np. Palenisko lub Kuchnię"

Zapis sugeruje że zamiana zboża i warzyw rosnących na polach jest możliwa gdy ma się Palenisko lub Kuchnie. Proponuje :

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność (w dowolnym momencie gry). Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt . Aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać np. Palenisko lub Kuchnię. Nie można również zmienić na żywność zborza i warzyw pozostających na polach.

Instrukcja :
Gracz może mw dowolnej chwili zamienić posiadane w swoich zasobach znaczniki warzyw i zboża na żywność w stosunku 1:1, lub innym jeśli posiada usprawnienia zmieniające te wartości.

Literówka "mw"

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/11 12:36 #399 przez Ururam Tururam
Ururam Tururam odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność (w dowolnym momencie gry). Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt . Aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać np. Palenisko lub Kuchnię. Nie można również zmienić na żywność zborza i warzyw pozostających na polach.


To też jest niejednoznaczne, ale wystarczy mała poprawka:

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może w dowolnym momencie gry zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność . Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt; aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać odpowiednie ulepszenie - np. Palenisko lub Kuchnię. Nie można również zmienić na żywność zboża i warzyw pozostających na polach.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/11 22:27 #401 przez macberger
macberger odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1
Cześć,

Widzieliście to?
http://www.boardgamenews.com/index.php/boardgamenews/comments/melissa_rogerson_agricola_or_everything_i_know_about_17th_century_farming_i/

Tłumaczka angielskiej wersji opisuje źródła i kilka miejsc skąd czerpała wiedzę. Mam nadzieję, że większość tego to żadna nowość dla was.

Sam tylko chciałbym powiedzieć, że w pełni się zgadzam z tłumaczką - aby nazwy brzmiały zgodnie z XVII-wieczną rzeczywistością, a więc anachronicznie - pogłębi to klimat i tak już klimatycznej gry.

Tu cytat z niej:

I’ve been asked a few times: “Why did you use this word? No-one will know what it means!” This is my answer…

First, it’s important to understand that the names on the cards enhance the theme of the game. We could play a themeless game which says “Swap a white cube for little markers if you have this card” or we could play a thematic game where we put sheep into an oven and they come out as lamb cutlets to feed the family. It doesn’t really matter what the cards are called—they still have effect in the game—but Agricola’s heavy theming is so tightly bound to its gameplay that I wanted to make sure I did justice to the cards.


Pozdrawiam
Mac

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/11 23:36 #402 przez lumay
lumay odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność (w dowolnym momencie gry). Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt . Aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać np. Palenisko lub Kuchnię. Nie można również zmienić na żywność zborza i warzyw pozostających na polach.


To też jest niejednoznaczne, ale wystarczy mała poprawka:

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może w dowolnym momencie gry zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność . Zasada ta jednak nie dotyczy zwierząt; aby możliwa była ich przemiana w żywność, gracz musi posiadać odpowiednie ulepszenie - np. Palenisko lub Kuchnię. Nie można również zmienić na żywność zboża i warzyw pozostających na polach.


Poniżej małe ulepszenie stylistyczne na czerwono:

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może w dowolnym momencie gry zamienić posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa w żywność (Uwaga: nie można zamieniać zbóż i warzyw pozostających na polach). Zwierzęta można zamienić na żywność, tylko wtedy gdy gracz posiadać odpowiednie ulepszenie - np. Palenisko lub Kuchnię.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/18 16:14 #407 przez przemek
przemek odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1
Obecnie akapit ten brzmi tak:

Jeśli gracz nie jest w stanie wyżywić rodziny, może w dowolnym momencie gry przetworzyć posiadane w swoich zasobach zboże lub warzywa na żywność w stosunku 1:1 (Uwaga: nie można przetwarzać warzyw i zbóż rosnących jeszcze na polach). Niektóre karty usprawnień i pomocników umożliwiają graczowi na przemianę zboża lub warzyw na żywność na lepszych warunkach (np. 2 żetony żywności za 1 zboże). Aby przetwarzać zwierzęta na żywność gracz musi posiadać przystosowane do tego celu usprawnienia lub zatrudniać odpowiednich pomocników.


Mamy nadzieję, że taki opis rozwiewa wszystkie niejasności.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/02/18 16:24 #408 przez Longinus
Longinus odpowiedział w temacie: Odp: Agricola - instrukcja v4.1
Kilka rzeczy na gorąco, które wyłapałem na początek. Proponowałbym oddać to jakiemuś poloniście do przeczytania, ja tam półprofesjonalnie czepiam się większych i mniejszych szczegółów. Gra zapowiada się ciekawie, chyba się skuszę :)

Powinno być Europa Środkowa a nie Centrala

Wolałbym wpisać "domy są odnawiane" zamiast "remontowane" oraz

"Łąki przekształca się w użytki rolne" zamiast "zaorywane i przekształcane w pola" oraz

"jedzą" zamiast "spożywają"

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.