Pytania do zasad

Więcej
2013/01/02 22:46 #1072 przez przemek
przemek odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad

jako nowicjusz zapytam, dobrze rozumiem, ze - sposrod 7 kart pomocnikow i usprawnien - wykorzystujac ktoras z tych kart, najpierw ja wykupuje z ręki, nastepnie zagrywam kladac na stole. i co dalej z tą kartą ? nie usuwam jej i mogę w pozniejszym czasie ponowne ją wykorzystac ale juz nie wykupujac? czyli mam 7 kart np usprawnien i pozostaje z nimi do konca, mogac uzywac chocby tylko jednej i tej samej w kazdej turze?


Wykupienie z ręki jest jednoznaczne z zagraniem (położeniem na stole).

Należy jednak zwrócić uwagę, że niektóre karty są jednorazowe (np. te przekazywane innym graczom lub takie, które umożliwiają pozyskanie dóbr w określonych rundach), a inne są wielokrotnego użytku (np. te umożliwiające hodowanie na nich zwierząt lub dające benefity podczas zbiórki niektórych dóbr).

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/11/27 11:27 #1588 przez Marecki
Marecki odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
Czy będzie podany jakiś errat do kart Agricoli?

Chodzi mi o informacje dotyczące zbyt silnych kart, które burzą ogólny balans gry. W sumie każda informacja na ten temat w języku polskim byłaby mile widziana.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/08 16:41 #1602 przez Rafka
Rafka odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
Cześć,
mam pytanko jak interpretować kartę Pomocnika nr 312 Strażnik pastwiska:

"Za każdym razem, gdy w wyniku wykonania akcji przez członka twojej rodziny postawiłeś co najmniej jedną oborę, możesz natychmiast ogrodzić jedną z nich, płacąc 1 żywność(nie musisz płacić drewnem). Możesz w ten sposób ogrodzić tylko 1 obszar gospodarstwa. Musi on sąsiadować z istniejącym pastwiskiem."

Czy "nie musisz płacić drewnem" oznacza, że jakbym jednak w tym momencie chciała zapłacić drewnem, to za ogrodzenie tego 1 obszaru gospodarstwa wydam 4 czy 1 drewno?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/01/19 15:28 #1606 przez przemek
przemek odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
W tym przypadku chodzi o to, że płacąc 1 dodatkową żywność można ogrodzić obszar z oborą. Tekst w nawiasie w idealnym brzmieniu byłby "nie musisz dodatkowo do tej 1 żywności płacić jeszcze drewnem".

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/21 15:33 #1617 przez ka2
ka2 odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
mam pytanie o kartę pomocników wiejska piękność
przejrzałam cały wątek o zasadach i erratę i nie ma nic na ten temat, a w internecie krąży pogłoska, że jest ona błędnie przetłumaczona
zacytuję tekst z karty
w dowolnym momencie gry możesz, nie wykorzystując do tego członka rodziny, skorzystać z akcji Powiększenie rodziny. musisz mieć miejsce na potomstwo

czyli w momencie wybudowania nowej izby w chacie, co przy dobrym układzie można zrobić w dwóch rundach, dostajemy gratis, bez wykonania akcji, nowego mieszkańca ? to chyba karta jest lepsza od kochanka, który daje nowego mieszkańca od razu, ale kosztuje 4 jedzenia
czy może trzeba czekać, aż się ukaże akcja powiększ rodzinę i wtedy można skorzystać ?
poza tym, gra jest całkiem prosta i intuicyjna, ale wiejska piękność wydaje się kartą nieproporcjonalnie silną  :)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/21 22:50 #1618 przez dudis9
dudis9 odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
W angielskiej wersji jest, że za każdą taką akcję trzeba zapłacić 3 żywności. W polskiej zapomniano o tym wspomnieć. Ot taka subtelna różnica.
Ale niech wypowie się jeszcze szef forum.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/22 10:59 #1619 przez ka2
ka2 odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
dzięki
poczekajmy zatem na odpowiedź szefa  :)
ciekawa jestem, jak jest w niemieckiej wersji i przy którym tłumaczeniu wkradł się błąd

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/02/25 20:28 #1621 przez przemek
przemek odpowiedział w temacie: Odp: Pytania do zasad
Fakt. Po sześciu latach ktoś znalazł to niedociągnięcie :)

Przyznaję, w polskim tłumaczeniu zabrakło tej informacji. Powód jest bliżej nieznany.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.