Owocowe Opowieści

Opublikowano: niedziela, 22, styczeń 2017

Owocowe Opowieści

Autor: Friedemann Friese

Owocowe Opowieści    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    8+
  Czas rozgrywki:    25 min
  Kategoria:    Gra typu Fable
  Opracowanie graficzne:    Harald Lieske
 

 

Plików:
Owocowe Opowieści - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Owocowe Opowieści.
Autor gry: Friedemann Friese

Data 08-03-2017 Język  Polski Wielkość 5.11 MB Download 283

Owocowe Opowieści - glosariusz

Glosariusz z kartami do gry planszowej Owocowe Opowieści.
Autor gry: Friedemann Friese

Data 08-03-2017 Język  Polski Wielkość 4.16 MB Download 197

 

Opis

Dawno, dawno temu był sobie wspaniały las, pełen przepięknych, kolorowych owoców, których smak zachwycał, a słodyczy nawet dziś nic nie dorówna. Najlepsze jest to, że owoce można było wyciskać, a ich soki mieszać, tworząc najpyszniejsze napoje, jakie możecie sobie wyobrazić.
Jesteście zwierzętami zamieszkującymi ten wspaniały las, a wasze dni mijają na poszukiwaniu najsmakowitszych owoców. Znajdziecie je z pomocą przyjaznych mieszkańców lasu, którzy obdarują was owocami, wymienią się nimi z wami lub przyjdą z pomocą w wielu różnych sytuacjach. Warto odwiedzić poszczególnych mieszkańców, zanim dotrą do nich inni. Jeśli zjawisz się w jakimś miejscu pierwszy, dostaniesz owoce od tych, którzy przyjdą tam po tobie.
Okropnie chce ci się pić. Czy będziesz tym, kto zaspokoi swoje pragnienie najszybciej?

To jest gra typu Fable:

Fable (zmyślać / bajać) to gra, która zmienia się wraz z upływem czasu. Pierwszą rozgrywkę zaczniesz w stanie początkowym, który jest relatywnie prosty. Wraz z kolejnymi rozgrywkami będziesz lepiej poznawać grę, a mechanika i rozgrywka będą ewoluować. Każda kolejna gra w Owocowe opowieści nieco ją zmieni, jednak żadna zmiana nie jest nieodwracalna. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz przywrócić grę Fable do stanu pierwotnego i zacząć od początku, bez względu na to, czy poznałeś już cały system, czy zagrałeś tylko kilka razy. Gra typu Fable dostarczy tyle samo radości po 20 rozgrywkach, co za pierwszym razem.

Zawartość pudełka:

  • 240 kart miejsc
  • 60 kart owoców
  • 10 kart podwójnych owoców
  • 6 drewnianych znaczników zwierząt i 6 żetonów
  • 1 drewniany 

    znacznik złodzieja

  • 5 żetonów owoców
  • 3 żetony jokerów
  • 3 żetony podwójnej tury
  • 1 instrukcja
  • 1 glosariusz

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

 

Great Western Trail

Opublikowano: niedziela, 22, styczeń 2017

Great Western Trail

Autor: Alexander Pfister

Great Western Trail    Liczba graczy:    2 - 4
  Minimalny wiek:    12+
  Czas rozgrywki:    75-150 min
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Andreas Resch
 

 

Great Western Trail - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Great Western Trail.
Autor gry: Alexander Pflister

Data 08-03-2017 Język  Polski Wielkość 10.91 MB Download 1363

 

Opis

Ameryka, druga połowa XIX wieku: jesteście ranczerami i nieustannie gnacie swoje stada z Teksasu do Kansas City, szlakiem zwanym Great Western Trail. U celu wędrówki sprzedajecie krowy i wysyłacie je w dalszą drogę pociągiem. Pozwala to zarabiać pieniądze i gromadzić punkty zwycięstwa. Jest więc oczywiste, że każdorazowo po przybyciu do Kansas City, chcesz mieć najbardziej wartościowe stado. Wymaga to nie tylko trzymania stada w dobrej kondycji, ale także efektywnego wykorzystania usług oferowanych w napotkanych wzdłuż szlaku budynkach.
Do osiągnięcia sukcesu niezbędne będzie również zatrudnienie wykwalifikowanych pomocników: kowboje zadbają o stado, rzemieślnicy pozwolą zbudować własne budynki, a inżynierowie zajmą się zarządzaniem ważnymi połączeniami kolejowymi.
Jeśli umiejętnie zarządzisz swoim stadem i będziesz sprawnie kluczyć między możliwościami i pułapkami Great Western Trail, masz szansę zdobyć najwięcej punktów zwycięstwa i wygrać.

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza główna
  • 54 żetony pomocników
  • 18 żetonów niebezpieczeństwa
  • 22 żetony tipi
  • 4 plansze graczy
  • 4 żetony pomocnicze (dwustronne)
  • 4 drewnianych ranczerów
  • 4 drewniane znaczniki lokomotyw
  • 56 drewnianych znaczników gracza
  • 4 drewniane znaczniki certyfikatów
  • 128 karty krów
  • 28 karty celów
  • 47 żetonów budynków
  • 5 żetonów zawiadowców stacji
  • 55 żetonów monet
  • 1 żeton rynku pracy
  • 1 notatnik punktacji
  • 1 instrukcja

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

 

Uczta dla Odyna

Opublikowano: niedziela, 22, styczeń 2017

Uczta dla Odyna

Autor: Uwe Rosenberg

Uczta dla Odyna    Liczba graczy:    1 - 4
  Minimalny wiek:    12+
  Czas rozgrywki:    30 min * liczba graczy
  Kategoria:    Gra ekonomiczna, gra strategiczna
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
 

 

 

Uczta dla Odyna - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Uczta dla Odyna.
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 04-06-2017 Język  Polski Wielkość 10.5 MB Download 674

 

Uczta dla Odyna - dodatek do instrukcji

Dodatek do instrukcji gry planszowej Uczta dla Odyna.
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 04-06-2017 Język  Polski Wielkość 1.73 MB Download 238

 

Uczta dla Odyna - almanach

Almanach - książeczka zawiera wprowadzenie historyczne oraz opisy niektórych elementów i pojęć występujących w grze planszowej Uczta dla Odyna.
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 04-06-2017 Język  Polski Wielkość 1.95 MB Download 203

 

Uczta dla Odyna - notatnik punktacji

Notatnik punktacji do gry planszowej Uczta dla Odyna.

Data 08-10-2017 Język  Polski Wielkość 334.1 KB Download 39

Opis

Uczta dla Odyna jest sagą w formie gry planszowej. Jako przywódcy klanów będziecie rozwijać swoją kulturę, prowadzić wyprawy handlowe oraz plądrować dalekie krainy tak, jak robili to niegdyś ludzie nazywani „wikingami” (określenie, które w dzisiejszych czasach ma trochę inne znaczenie, niż miało pod koniec pierwszego tysiąclecia). Kiedy przodkowie dzisiejszych Skandynawów wyprawiali się na podbój, nazywali te podróże „Viking”.

Wikingowie nie byli jednak zwykłymi piratami. Byli też odkrywcami i osadnikami. Przykładowo, Leif Szczęśliwy (Eriksson) był pierwszym europejczykiem w Ameryce, na długo przed Kolumbem.
Na terenach obecnej Normandii najeźdźców nie nazwano wikingami, lecz Normanami. Jednym z nich był Wilhelm Zdobywca, który w 1066 roku ruszył przez kanał La Manche na podbój Anglii. Udało mu się to, co trochę wcześniej próbował nieskutecznie zrobić król Norwegii: zdobył koronę Anglii.

Powód, dla którego wikingowie byli tak dzielnymi żeglarzami był prosty. Ocieplenie klimatu sprzyjało wzrostowi populacji, więc żniwa zaczęły być niewystarczające. Musiano więc poszukiwać żyznych ziem, na których można by się osiedlić na dłużej.
W trakcie gry będziecie podbijać i eksplorować nowe terytoria. Będziecie również brać udział w czynnościach życia codziennego. Zbierając różnego rodzaju przedmioty, wzmocnicie swoją pozycję społeczną i materialną.

Zwycięzcą zostanie osoba, której dobra zdobyte w trakcie gry będą warte najwięcej.

Zawartość pudełka:

  • 2 pudełka na żetony żywności i przedmiotów
  • 1 pomarańczowa kostka ośmiościenna

  •  

    1 niebieska kostka dwunastościenna
  • 1 duża plansza główna z polami akcji
  • 4 plansze osady (po jednej dla każdego gracza)
  • 1 mała plansza organizacyjna na łodzie
  • 4 dwustronne plansze wysp
  • 1 owalna plansza organizacyjna na szare żetony specjalne

  • 15 żetonów specjalnych
  • 2 żetony z polami akcji, rozszerzające planszę główną
  • 1 plansza z opisem faz każdej rundy
  • Plansze budynków:
    • 3 szopy
    • 3 kamienne domy
    • 5 długich domów
  • 8 żetonów wzgórz
  • 32 łodzie w trzech rodzajach:
    • 10x wielorybnik
    • 12x knara
    • 10x langskip
  • 125 srebrnych monet, w tym:80x „1 srebro“ 22x „2 srebra“18x „4 srebra“5x „10 srebra“
  • Drewniane znaczniki:
    • 32x drewno
    • 24x kamień
    • 40x ruda
    • 48 wikingów
    • 1 brązowy łoś
    • 1 biała kostka
  • 190 kart pomocników:
    • 45 jasnobrązowych początkowych kart pomocników
    • 145 ciemnobrązowych kart pomocników
  • 47 czerwonych kart broni
    • 12x łuk i strzała
    • 12x pułapka
    • 12x włócznia
    • 11x miecz
  • Żetony dóbr:
    • 25x groch / miód pitny
    • 20x len / sztokfisz
    • 20x fasola / mleko
    • 20x zboże / mięso peklowane
    • 17x kapusta / dziczyzna
    • 15x owoce / mięso wieloryba
    • 43x olej / kamień runiczny
    • 30x skóra / srebrne sztućce
    • 30x pled / kufer
    • 20x płótno / jedwab
    • 20x skóra i kości / przyprawy
    • 20x futro / biżuteria
    • 18x tunika / skrzynia skarbów
    • 15x szata / srebrne skarby
  • Żwtony zwierząt:
    • 18x owca / ciężarna owca
    • 15x krowa / ciężarna krowa
  • 1 instrukcja
  • 1 dodatek do instrukcji

  • 1 almanach

  •  

    woreczki strunowe

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

 

Park Niedźwiedzi

Opublikowano: niedziela, 22, styczeń 2017

Park Niedźwiedzi

Autor: Phil Walker-Harding

Park Niedżwiedzi    Liczba graczy:    2 - 4
  Minimalny wiek:    8+
  Czas rozgrywki:    30-45 min
  Kategoria:    Gra rodzinna
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
 

 

Park Niedźwiedzi - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Park Niedźwiedzi.
Autor gry: Phil Walker-Harding

Data 27-03-2017 Język  Polski Wielkość 3.27 MB Download 682

 

Opis

W twoim mieście planowana jest budowa nowej atrakcji - parku niedźwiedzi ...
... Dziś rano otrzymałeś niespodziewany telefon. Władze miasta wybrały właśnie ciebie, aby go zaprojektować! Dobro zwierząt oraz odpowiednie warunki ich trzymania zawsze były drogie twojemu sercu. Od razu myślisz więc o potężnych wybiegach i przestronnych pawilonach.
Po chwili zdajesz sobie jednak sprawę, że to wcale nie będzie takie łatwe. Rozmieszczenie wszystkiego na małym obszarze jest nie lada wyzwaniem. Umiejętne rozplanowanie poszczególnych obiektów jest więc kluczowe do pozyskania najbardziej wartościowych zwierząt do twojego parku i zbudowania najznamienitszych pomników niedźwiedzi.
Twoja konkurencja jednak nie śpi. Kto z was zaprojektuje najlepszy park niedźwiedzi?

Podczas gry będziecie budować swój własny Park Niedźwiedzi. Planujcie umiejętnie lokalizacje poszczególnych atrakcji: wybiegów, pawilonów oraz terenów zielonych tak, aby żadna powierzchnia w waszych parkach się nie zmarnowała. Pawilony oraz wybiegi przyniosą wam punkty zwycięstwa. Im szybciej je wybudujecie, tym więcej punktów zdobędziecie. Dbajcie też o to, aby odpowiednio wcześnie zdobyć pozwolenie na budowę i powiększyć teren swojego parku. Gra dobiegnie końca, kiedy pierwsza osoba w pełni zabuduje swój park atrakcjami. Wygra ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów zwycięstwa.

Jeśli graliście w Patchwork i spodobała się Wam gra, to Park Niedźwiedzi jest pozycją obowiązkową. Tym razem w grze możecie spotkać się nawet w 4 osoby. Gra świetnie nadaje się do rozgrywek rodzinnych. Jeśli jednak jesteście grupą zaawansowanych graczy, w pudełku znajdziecie karty celów, dzięki którym rozgrywka jest o wiele bardziej wymagająca i strategiczna.

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza organizacyjna
  • 16 plansz terenu parku
  • 52 żetony terenów
  • 28 żetonów pawilonów
  • 12 żetonów wybiegów
  • 16 żetonów pomników niedźwiedzia
  • 30 żetonów osiągnięć
  • 1 instrukcja

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura

 

Kostaryka

Opublikowano: niedziela, 22, styczeń 2017

Kostaryka

Autorzy: Matthew Dunstan i Brett J. Gilbert

Kostaryka    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    8+
  Czas rozgrywki:    30-45 min
  Kategoria:    Gra taktyczna
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
 

Kostaryka - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Kostaryka.
Autorzy gry: Matthew Dunstan i Brett J. Gilbert

Data 04-06-2017 Język  Polski Wielkość 2.82 MB Download 147
 

Opis

Wraz z grupą przyjaciół-odkrywców, podążacie śladami zwierząt, zamieszkujących las deszczowy Kostaryki!

Przemierzacie rzeki, las i góry tej tropikalnej krainy i fotografujecie tyle zwierząt, ile tylko możecie. Jako szef wyprawy, wybierasz sam, w którą stronę idzie twoja grupa. Musisz jednak uważać. Jeśli będziesz mocno naciskać, aby iść naprzód, inni członkowie twojej grupy mogą wykorzystać to, co udało ci się znaleźć do tej pory. Jeśli, podczas wędrówki, natkniecie się na zbyt wiele zagrożeń, twoja wyprawa może się przedwcześnie skończyć.

Rób zdjęcia napotkanym zwierzętom (im więcej, tym lepiej), ale pamiętaj również, że lepiej jest robić zdjęcia wielu gatunkom, niż jednemu. Wygra ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów!

Zawartość pudełka:

  • 72 żetony
  • 30 drewnianych znaczników odkrywców

  • 1 drewniany znacznik szefa wyprawy
  • 5 kart pomocy

  • 1 instrukcja

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano
Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura