Bagna, torfowiska i inne moczary

Opublikowano: środa, 29, lipiec 2009

Agricola - TorfowiskoPo dłuższej przerwie informacyjnej, chcielibyśmy podzielić się z Wami najświeższymi informacjami z naszego podwórka. Mianowicie: wydajemy dodatek do Agricoli.

Kiedy zaproponowano nam wydanie najnowszego dodatku do Agricoli, pomyśleliśmy: kolejna kupka kart... Jakież było więc nasze zaskoczenie, gdy okazało się, że kolejny dodatek do Agricoli będzie zasługiwał na miano rozszerzenia, a nie dodatku.

Agricola - Torfowisko (prawdopodobnie tak będzie się nazywało rozszerzenie) wnosi do gry nowe zwierzęta (konie), nowe karty (ponad 100, w tym zestaw kart dużych usprawnień "drugiego stopnia"), żetony lasu, żetony torfowiska/bagna oraz zmianę mechaniki. Teraz na koniec żniw trzeba będzie ogrzać chatę opałem. Członkowie rodziny mogą chorować, samo gospodarstwo częściowo porastać będzie las, a gdzieniegdzie będą bagna/torfowiska. Czy będzie się opłacało sprzątać te obszary (wykorzystując "darmowe" akcje dostępne na dodatkowych kartach), czy może lepiej czerpać z nich korzyści? To będzie zależało od taktyki obranej przez gracza.

Tradycyjnie już, zwracamy się z prośbą o pomoc w ustaleniu nazw pewnych kart, ponieważ nasza wiedza z zakresu XVII-wiecznego rolnictwa i osadnictwa jestniezbyt duża (choć już dalece posunięta od dwóch tygodni).

Na naszym forum prowadzić będziemy wątek, na którym ustalać będziemy z Wami nazwy dla niektórych przedmiotów. Zapraszamy już teraz: wątek Agricola-Torfowisko.