Plany wydawnicze oraz aktualna sytuacja

Opublikowano: czwartek, 15, maj 2008

Odpowiadając na prośby, pytania, zgadywanki i inne liczne śledztwa związane z naszymi planami wydawniczymi, postanowiliśmy podzielić się z Wami wszystkimi naszymi aktualnymi planami wydawniczymi.

SamurajJak już zapowiadaliśmy kilka tygodni temu, jeszcze przed wakacjami światło dzienne ujrzy dość stara, ale wciąż jeszcze rześka gra. Będzie to Samuraj Reinera Knizi. Zdecydowaliśmy się na wydanie tej gry z dwóch powodów. Przede wszystkim gra ta pozwala na łatwiejsze wejście w świat planszówek nowym osobom zapewniając jednocześnie odpowiednią dawkę planowania i układania strategii. Sami najczęściej wykorzystujemy właśnie Samuraja jako grę pierwszego kontaktu dla ludzi, którzy dopiero próbują swoich sił w z planszówkami. Samuraj sprawdza się również bardzo dobrze jako starter do cięższych gier.Drugą zaletą tej gry jest fakt, że mogą się przy niej dobrze bawić również młodsi gracze, co traktujemy jako inwestycję na przyszłość. Czym skorupka za młodu nasiąknie....

Z instrukcją do gry możesz zapoznać się już teraz.


AgricolaMamy dla wszystkich również inną (niestety smutną) wiadomość. W ubiegły piątek otrzymaliśmy informację z firmy koordynującej projekt międzynarodowego wydania gry Agricola, że 3 kraje wciąż nie przesłały wszystkich plików graficznych do drukarni, w związku z czym całość produkcji nie może zostać zakończona. Z powodu takiego stanu rzeczy drukarnia przekazała informację, że nowa data ukończenia produkcji zostanie podana po dostarczeniu plików przez wszystkie wydawnictwa. Mamy nadzieję, że pod presją pozostałych trzech wydawców (w tym naszą) pozostałe wydawnictwa dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej zakończyć pracę. Uwierzcie nam proszę, że nikt chyba bardziej nie oczekuje na swój własny egzemplarz jak my, którzy zarwaliśmy wszystkie noce przez dwa miesiące pod rząd, aby .... dostarczyć pliki do drukarni w marcu.

Dla tych z Was, którzy nie wiedzą dlaczego czekamy na inne wydawnictwa, a nie drukujemy po prostu polskiej wersji, chcielibyśmy przybliżyć trochę zasady organizacji takiego przedsięwzięcia: Agricola jest grą bardzo złożoną. 9 plansz, 360 kart, mnóstwo kolorowych drewnianych elementów, spora instrukcja, pudełko, a nawet notatnik do podsumowania punktacji i plastikowe woreczki strunowe - to wszystko kosztuje. Jak to w obecnej dobie masowej produkcji najczęściej bywa, wyprodukowanie kilkudziesięciu tysięcy sztuk produktu naraz jest znacznie tańsze niż wyprodukowanie tylko kilku tysięcy sztuk. Zwłaszcza w momencie, gdy większość elementów da się produkować niezależnie od języka wydania (przykładowo karty zostały najpierw wydrukowane w kolorze, a dopiero później naniesiono na nie tekst dla każdego języka z osobna). Gdy przeliczyliśmy koszt indywidualnej produkcji, okazało się, że Agricola w Polsce kosztowałaby ponad 200 złotych. W tej perspektywie warto więc zaczekać na spóźnialskich.


A w zanadrzu mamy dla wszystkich jeszcze jedną informację: po wakacjach trafi w Wasze ręce kolejna świetna gra z pierwszej pięćdziesiątki rankingu BGG. Tym razem będzie to karcianka, która jednak daje sporo satysfakcji fanom myślenia, planowania i układania strategii. Więcej informacji postaramy się przekazać pod koniec czerwca.

SamurajAgricola