Wyspa Skye - Wędrowiec

Opublikowano: czwartek, 17, marzec 2016

Wyspa Skye: Wędrowiec

Autorzy: Alexander Pfister, Andreas Pelikan

Wyspa Skye - Wędrowiec    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    10+
  Czas rozgrywki:    60 min
  Kategoria:    Rozszerzenie gry
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
   
Pliki:

Instrukcja rozszerzenia do gry planszowej Wyspa Skye - Wędrowiec.
Autorzy gry: Alexander Pfister i Andreas Pelikan

Data 14-04-2018
Język  Polski
File Size 2.88 MB
Pobierz 617

 

Opis

Być królem to jedno, natomiast rządzić królestwem, to zupełnie co innego. Bez pomocy się nie obejdziesz. Potężni wojownicy muszą stać na straży prawa i bronić królestwa przed zagrożeniami, sprytni kupcy dbać, aby królewski skarbiec był pełny po brzegi, a bystrzy heroldowie rozsławiać i mię Waszej Ekscelencji na wszelkich ziemiach. Przygotowanie tego wszystkiego jest kluczem do sukcesu!

Na szczęście, twój najbardziej zaufany przyjaciel zgodził się rozpocząć wędrówkę przez królestwo, aby wykonać tę brudną robotę za ciebie. Ty możesz więc skupić się przede wszystkim na byciu królem...

Wyspa Skye: Wędrowiec to rozszerzenie, które w znacznym stopniu urozmaica rozgrywkę. Podczas gry, znacznie bardziej niż do tej pory, liczyć będzie się to, jakie żetony zdobywasz i jak je układasz. Po terytorium twojego klanu poruszać się będzie wędrowiec, który może dostarczyć sporo korzyści, o ile mądrze zaplanujesz jego podróż przez królestwo.

Zawartość pudełka:

  • 5 plansz postępu
  • 30 znaczników postępu
  • 5 pionków wędrowców
  • 45 żetonów premii
  • 15 żetonów drogi
  • 5 żetonów 50/100 punktów zwycięstwa
  • 4 żetony punktacji
  • 8 żetonów terenu
  • 7 żetonów monet
  • 1 instrukcja

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Wyspa Skye - Druidzi

Opublikowano: czwartek, 17, marzec 2016

Wyspa Skye: Druidzi

Autorzy: Alexander Pfister, Andreas Pelikan

Wyspa Skye Druidzi    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    10+
  Czas rozgrywki:    60 min
  Kategoria:    Rozszerzenie gry
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
   

Instrukcja rozszerzenia do gry planszowej Wyspa Skye - Druidzi.
Autorzy gry: Alexander Pfister i Andreas Pelikan

Data 01-12-2019
Język  Polski
File Size 2.11 MB
Pobierz 84

 

Opis

Nie można wygrać bitwy o dominację nad wyspą bez potężnych sprzymierzeńców. Jako mądry król zdajesz sobie sprawę, że potęga nie jest mierzona tylko siłą i złotem. Wsparcie lokalnych kapłanów może okazać się decydujące. Przekonaj Druidów, aby przeszli na twoją stronę i zaprzęgnęli energię mistycznych świętych miejsc do realizacji twoich potrzeb!

Wyspa Skye: Druidzi to kolejne rozszerzenie świetnej gry, w które - jeśli chcesz - możesz połączyć również z rozszerzeniem Wędrowiec. Główną zmianą jest podzielenie fazy Kupna żetonów (4. faza) na dwa etapy kupowania. W pierwszym z nich kupujecie nawzajem swoje żetony (jak zwykle). W drugim etapie każdy może kupić żeton z planszy Dolmenu. Te tzw. żetony Druidów są prawie takie same jak zwykłe żetony terenu, z tym że prawie wszystkie przedstawiają kamienną płytę albo zwój. Kamienne płyty wprowadzają działania specjalne, które możecie wykorzystywać do końca gry. Zwoje działają w zwykły sposób.

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza przedstawiająca Dolmen
  • 36 żetonów Druidów
  • 10 żetonów kamiennych płyt
  • 6 żetonów punktacji
  • 5 żetonów 50/100 punktów zwycięstwa
  • 9 żetonów monet
  • 1 instrukcja

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Innowacje - Echa przeszłości

Opublikowano: niedziela, 06, wrzesień 2015

Innowacje - Echa przeszłości (Innovation - Echoes of the past)

Autor: Carl Chudyk

Innowacje - Echa przeszłości - pudełko    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    60 min.
  Kategoria:    Rozszerzenie gry
  Opracowanie graficzne:    Cyril van der Haegen
 Christophe Swal
     

Instrukcja rozszerzenia gry karcianej Innowacje - Echa przeszłości.
Autor gry: Carl Chudyk

Data 07-09-2015
Język  Polski
File Size 3.73 MB
Pobierz 1 662

 

Opis

PIERWSZE ROZSZERZENIE GRY INNOWACJE CARLA CHUDYKA!

Nigdy dotąd cywilizacje nie walczyły aż tak zażarcie o pozostawienie po sobie śladu w historii! Odkrywajcie kolejne innowacje oraz zupełnie nowe działania, wnoszące do gry jeszcze więcej niesamowitych możliwości!
Korzystajcie z przeszłych umiejętności dzięki echom swoich dawnych innowacji. Zwiększajcie wpływ bezpośrednio, dzięki kartom leżącym w waszych strefach. Wyprzedzajcie swoją epokę, badając innowacje z przyszłych epok.
Od tej chwili możecie ścierać swoje cywilizacje nawet w pięć osób!

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza gracza / skrót zasad.
  • 105 kart innowacji (21 w każdym kolorze).
  • 5 kart dziedzin.
  • 1 instrukcja. 

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

 
 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Patchwork

Opublikowano: niedziela, 13, grudzień 2015

Patchwork

Autor: Uwe Rosenberg

Patchwork    Liczba graczy:    2
  Minimalny wiek:    8
  Czas rozgrywki:  

 30 min.

  Kategoria:    Gra towarzyska
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
 

Instrukcja gry planszowej Patchwork.
Autor gry: Uwe Rosenberg.

Data 13-12-2015
Język  Polski
File Size 3.55 MB
Pobierz 1 785

 

Opis

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór.

W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka.
Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.

Zawartość pudełka:

  • 1 główna plansza czasu
  • 2 plansze kołder
  • 1 pionek neutralny
  • 2 znaczniki czasu (limonkowy i żółty)
  • 5 specjalnych kawałków materiału
  • 1 żeton specjalny
  • 33 kawałki materiału
  • Żetony guzików:
    • 32 żetony „1 guzik”
    • 12 żetonów „5 guzików”
    • 5 żetonów „10 guzików”
    • 1 żeton „20 guzików”
  • instrukcja

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

 

 

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Kawerna

Opublikowano: poniedziałek, 10, sierpień 2015

Kawerna

Autor: Uwe Rosenberg

Kawerna    Liczba graczy:    1 - 7
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    30 min. * liczba graczy
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
 

Instrukcja gry planszowej Kawerna.
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 10-08-2015
Język  Polski
File Size 9.9 MB
Pobierz 7 238

Dodatek do instrukcji gry planszowej Kawerna.
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 10-08-2015
Język  Polski
File Size 4.72 MB
Pobierz 6 277

Notatnik punktacji do gry planszowej Kawerna.

Data 08-10-2017
Język  Polski
File Size 269.34 KB
Pobierz 507

 

Opis

Podczas gry wcielasz się w rolę krasnoluda żyjącego wraz ze swą rodziną w jaskini. Twoim głównym zajęciem jest rozbudowa i ulepszanie swojej jaskini oraz wydobywanie rudy i rubinów z kopalni. Te drugie są szczególnie ważne nie tylko z uwagi na dużą wartość, ale również na fakt, że możesz je w dowolnym momencie wymieniać na inne dobra lub żetony krajobrazu. Poza górnictwem, krasnoludy uwielbiają również wyprawy. To połączenie przyjemnego z pożytecznym umożliwia zdobywanie różnych ciekawych łupów. Zanim jednak wyruszysz na wyprawę, musisz zdobyć trochę rudy żelaza i dobrze się uzbroić. Prócz usprawniania jaskini, krasnoludy walczą o przetrwanie karczując lasy, hodując zwierzęta i uprawiając rolę. Powodzenia!

Zawartość pudełka:

  • 20 jasnobrązowych znaczników psów35 białych znaczników owiec
  • 30 szarych znaczników osłów30 czarnych znaczników dzików
  • 30 brązowych znaczników krów
  • 45 brązowych znaczników drewna
  • 25 szarych znaczników kamieni
  • 45 czarnych (akrylowych) znaczników rudy
  • 20 czerwonych (akrylowych) znaczników rubinów
  • 40 żółtych znaczników zboża
  • 35 pomarańczowych znaczników warzyw
  • 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego
  • 7x3 znaczników obór (w kolorach graczy)
  • 7x5 dysków krasnoludów (w kolorach graczy)
  • 7 dużych plansz graczy (z lasem po lewej stronie i górą po prawej)
  • 1 średnia jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund 1 do 3
  • 1 duża jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
  • 1 duża dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy (i dla 4 - 7 graczy na odwrocie)
  • 1 średnia dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy (i dla 6 - 7 graczy na odwrocie)
  • 1 mała dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy (i dla 7 graczy na odwrocie)
  • 4 podłużne plansze organizacyjne na żetony usprawnień
  • 20 złotych monet oznaczonych „1”
  • 24 złotych monet oznaczonych „2”
  • 5 złotych monet oznaczonych „10”
  • 1 żeton „dodatkowy krasnolud”
  • 88 żetonów „1x żywność”
  • 7 żetonów żniw
  • 52 żetonów broni o różnej sile (1x „1”, 1x „2”, po 4x „3” do „13” oraz 6x „14”)
  • 8 żetonów wielokrotności „4x” (na odwrocie: żeton żebrania „-3 złota”)
  • 8 żetonów dóbr („8x owca”, „8x osioł”, „8x dzik”, „8x krowa”, „10x drewno”, „10x kamień”, „10x ruda” i „5x rubin”)
  • 2 żetony „8 zwierząt”
  • 17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
  • 47 różnych żetonów pozostałych usprawnień
  • 8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
  • 16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
  • 16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: Małe pastwisko)
  • 24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
  • 40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
  • 40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
  • 1 karta zdarzeń: Żniwa
  • 12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
  • 7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
  • 7 kart pomocy Łupy z wyprawy (zawierającym łupy z wypraw o poziomach: od 1 do 8 na jednej stronie i od 9 do 14 na drugiej)
  • 2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
  • 1 notatnik do podliczania punktów
  • woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
  • instrukcja (24 strony)
  • dodatek do instrukcji (8 stron) wyjaśniający wyprawy, żetony usprawnień oraz pola akcji

 

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

 

 

 

 

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano