Wyspa Skye - Wędrowiec
Wyspa Skye: Wędrowiec
Autorzy: Alexander Pfister, Andreas Pelikan
![]() |
Liczba graczy: | 2 - 5 | ||
Minimalny wiek: | 10+ | |||
Czas rozgrywki: | 60 min | |||
Kategoria: | Rozszerzenie gry | |||
Opracowanie graficzne: | Klemens Franz | |||
Pliki:
Instrukcja rozszerzenia do gry planszowej Wyspa Skye - Wędrowiec. |
Opis
Być królem to jedno, natomiast rządzić królestwem, to zupełnie co innego. Bez pomocy się nie obejdziesz. Potężni wojownicy muszą stać na straży prawa i bronić królestwa przed zagrożeniami, sprytni kupcy dbać, aby królewski skarbiec był pełny po brzegi, a bystrzy heroldowie rozsławiać i mię Waszej Ekscelencji na wszelkich ziemiach. Przygotowanie tego wszystkiego jest kluczem do sukcesu!
Na szczęście, twój najbardziej zaufany przyjaciel zgodził się rozpocząć wędrówkę przez królestwo, aby wykonać tę brudną robotę za ciebie. Ty możesz więc skupić się przede wszystkim na byciu królem...
Wyspa Skye: Wędrowiec to rozszerzenie, które w znacznym stopniu urozmaica rozgrywkę. Podczas gry, znacznie bardziej niż do tej pory, liczyć będzie się to, jakie żetony zdobywasz i jak je układasz. Po terytorium twojego klanu poruszać się będzie wędrowiec, który może dostarczyć sporo korzyści, o ile mądrze zaplanujesz jego podróż przez królestwo.
Zawartość pudełka:
- 5 plansz postępu
- 30 znaczników postępu
- 5 pionków wędrowców
- 45 żetonów premii
- 15 żetonów drogi
- 5 żetonów 50/100 punktów zwycięstwa
- 4 żetony punktacji
- 8 żetonów terenu
- 7 żetonów monet
- 1 instrukcja
Wyspa Skye - Druidzi
Wyspa Skye: Druidzi
Autorzy: Alexander Pfister, Andreas Pelikan
![]() |
Liczba graczy: | 2 - 5 | ||
Minimalny wiek: | 10+ | |||
Czas rozgrywki: | 60 min | |||
Kategoria: | Rozszerzenie gry | |||
Opracowanie graficzne: | Klemens Franz | |||
Instrukcja rozszerzenia do gry planszowej Wyspa Skye - Druidzi. |
Opis
Nie można wygrać bitwy o dominację nad wyspą bez potężnych sprzymierzeńców. Jako mądry król zdajesz sobie sprawę, że potęga nie jest mierzona tylko siłą i złotem. Wsparcie lokalnych kapłanów może okazać się decydujące. Przekonaj Druidów, aby przeszli na twoją stronę i zaprzęgnęli energię mistycznych świętych miejsc do realizacji twoich potrzeb!
Wyspa Skye: Druidzi to kolejne rozszerzenie świetnej gry, w które - jeśli chcesz - możesz połączyć również z rozszerzeniem Wędrowiec. Główną zmianą jest podzielenie fazy Kupna żetonów (4. faza) na dwa etapy kupowania. W pierwszym z nich kupujecie nawzajem swoje żetony (jak zwykle). W drugim etapie każdy może kupić żeton z planszy Dolmenu. Te tzw. żetony Druidów są prawie takie same jak zwykłe żetony terenu, z tym że prawie wszystkie przedstawiają kamienną płytę albo zwój. Kamienne płyty wprowadzają działania specjalne, które możecie wykorzystywać do końca gry. Zwoje działają w zwykły sposób.
Zawartość pudełka:
- 1 plansza przedstawiająca Dolmen
- 36 żetonów Druidów
- 10 żetonów kamiennych płyt
- 6 żetonów punktacji
- 5 żetonów 50/100 punktów zwycięstwa
- 9 żetonów monet
- 1 instrukcja
Innowacje - Echa przeszłości
Innowacje - Echa przeszłości (Innovation - Echoes of the past)
Autor: Carl Chudyk
![]() |
Liczba graczy: | 2 - 5 | ||
Minimalny wiek: | 12 | |||
Czas rozgrywki: | 60 min. | |||
Kategoria: | Rozszerzenie gry | |||
Opracowanie graficzne: | Cyril van der Haegen Christophe Swal |
|||
Instrukcja rozszerzenia gry karcianej Innowacje - Echa przeszłości. |
Opis
PIERWSZE ROZSZERZENIE GRY INNOWACJE CARLA CHUDYKA!
Nigdy dotąd cywilizacje nie walczyły aż tak zażarcie o pozostawienie po sobie śladu w historii! Odkrywajcie kolejne innowacje oraz zupełnie nowe działania, wnoszące do gry jeszcze więcej niesamowitych możliwości!
Korzystajcie z przeszłych umiejętności dzięki echom swoich dawnych innowacji. Zwiększajcie wpływ bezpośrednio, dzięki kartom leżącym w waszych strefach. Wyprzedzajcie swoją epokę, badając innowacje z przyszłych epok.
Od tej chwili możecie ścierać swoje cywilizacje nawet w pięć osób!
Zawartość pudełka:
- 1 plansza gracza / skrót zasad.
- 105 kart innowacji (21 w każdym kolorze).
- 5 kart dziedzin.
- 1 instrukcja.
Patchwork
Patchwork
Autor: Uwe Rosenberg
![]() |
Liczba graczy: | 2 | ||
Minimalny wiek: | 8 | |||
Czas rozgrywki: |
30 min. |
|||
Kategoria: | Gra towarzyska | |||
Opracowanie graficzne: | Klemens Franz | |||
Instrukcja gry planszowej Patchwork. |
Opis
Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór.
W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki – z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka.
Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.
Zawartość pudełka:
- 1 główna plansza czasu
- 2 plansze kołder
- 1 pionek neutralny
- 2 znaczniki czasu (limonkowy i żółty)
- 5 specjalnych kawałków materiału
- 1 żeton specjalny
- 33 kawałki materiału
- Żetony guzików:
- 32 żetony „1 guzik”
- 12 żetonów „5 guzików”
- 5 żetonów „10 guzików”
- 1 żeton „20 guzików”
- instrukcja
Kawerna
Kawerna
Autor: Uwe Rosenberg
![]() |
Liczba graczy: | 1 - 7 | ||
Minimalny wiek: | 12 | |||
Czas rozgrywki: | 30 min. * liczba graczy | |||
Kategoria: | Gra ekonomiczna | |||
Opracowanie graficzne: | Klemens Franz | |||
Instrukcja gry planszowej Kawerna. Dodatek do instrukcji gry planszowej Kawerna. Notatnik punktacji do gry planszowej Kawerna. |
Opis
Podczas gry wcielasz się w rolę krasnoluda żyjącego wraz ze swą rodziną w jaskini. Twoim głównym zajęciem jest rozbudowa i ulepszanie swojej jaskini oraz wydobywanie rudy i rubinów z kopalni. Te drugie są szczególnie ważne nie tylko z uwagi na dużą wartość, ale również na fakt, że możesz je w dowolnym momencie wymieniać na inne dobra lub żetony krajobrazu. Poza górnictwem, krasnoludy uwielbiają również wyprawy. To połączenie przyjemnego z pożytecznym umożliwia zdobywanie różnych ciekawych łupów. Zanim jednak wyruszysz na wyprawę, musisz zdobyć trochę rudy żelaza i dobrze się uzbroić. Prócz usprawniania jaskini, krasnoludy walczą o przetrwanie karczując lasy, hodując zwierzęta i uprawiając rolę. Powodzenia!
Zawartość pudełka:
- 20 jasnobrązowych znaczników psów35 białych znaczników owiec
- 30 szarych znaczników osłów30 czarnych znaczników dzików
- 30 brązowych znaczników krów
- 45 brązowych znaczników drewna
- 25 szarych znaczników kamieni
- 45 czarnych (akrylowych) znaczników rudy
- 20 czerwonych (akrylowych) znaczników rubinów
- 40 żółtych znaczników zboża
- 35 pomarańczowych znaczników warzyw
- 1 żółty znacznik gracza rozpoczynającego
- 7x3 znaczników obór (w kolorach graczy)
- 7x5 dysków krasnoludów (w kolorach graczy)
- 7 dużych plansz graczy (z lasem po lewej stronie i górą po prawej)
- 1 średnia jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund 1 do 3
- 1 duża jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
- 1 duża dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy (i dla 4 - 7 graczy na odwrocie)
- 1 średnia dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy (i dla 6 - 7 graczy na odwrocie)
- 1 mała dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy (i dla 7 graczy na odwrocie)
- 4 podłużne plansze organizacyjne na żetony usprawnień
- 20 złotych monet oznaczonych „1”
- 24 złotych monet oznaczonych „2”
- 5 złotych monet oznaczonych „10”
- 1 żeton „dodatkowy krasnolud”
- 88 żetonów „1x żywność”
- 7 żetonów żniw
- 52 żetonów broni o różnej sile (1x „1”, 1x „2”, po 4x „3” do „13” oraz 6x „14”)
- 8 żetonów wielokrotności „4x” (na odwrocie: żeton żebrania „-3 złota”)
- 8 żetonów dóbr („8x owca”, „8x osioł”, „8x dzik”, „8x krowa”, „10x drewno”, „10x kamień”, „10x ruda” i „5x rubin”)
- 2 żetony „8 zwierząt”
- 17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
- 47 różnych żetonów pozostałych usprawnień
- 8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
- 16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
- 16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: Małe pastwisko)
- 24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
- 40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
- 40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
- 1 karta zdarzeń: Żniwa
- 12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
- 7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
- 7 kart pomocy Łupy z wyprawy (zawierającym łupy z wypraw o poziomach: od 1 do 8 na jednej stronie i od 9 do 14 na drugiej)
- 2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
- 1 notatnik do podliczania punktów
- woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
- instrukcja (24 strony)
- dodatek do instrukcji (8 stron) wyjaśniający wyprawy, żetony usprawnień oraz pola akcji
Więcej artykułów…
Podkategorie
- Pięć ogórków
- Piętaszek
- Szczęść Boże
- Puerto Rico
- Samuraj
- Zostań Menadżerem
- Santiago de Cuba
- Wysokie napięcie
- Agricola
- Agricola dla dwóch osób
- Belfort
- CO2
- Eufrat i Tygrys
- Famiglia
- Genua
- Goa
- Hawana
- Innowacje
- Książęta Florencji
- Le Havre
- Mage Knight
- Onirim
- Ora et Labora
- Pandemia
- Hook!
- Krwiopijca
-
Szklany Szlak
W tej kategorii publikujemy artykuły dotyczące gry Uwe Rosenberga: Szklany Szlak.
- Pandemic Lekarstwo (gra kościana)
- Kawerna
- Park Niedźwiedzi