Wysokie Napięcie - Promocyjne karty

Opublikowano: sobota, 07, grudzień 2013

Promocyjne karty do gry Wysokie Napięcie nie były nigdy opublikowane w Polsce.

Wydawnictwo Lacerta rozdaje je w ramach posiadanych zapasów na różnego rodzaju konwentach i festiwalach gier planszowych.

Poniżej zamieszczamy listę kart wraz z instrukcjami.

Flux Generator

Flux Generator

Instrukcja:

Kartę należy wtasować w stos kart elektrowni.

  • Flux-Generator jest kartą elektrowni i jako taka wykorzystuje (i umożliwia przechowywanie) wszystkie cztery rodzaje surowców w dowolnej kombinacji - jest to najbardziej efektywna elektrownia hybrydowa!
  • Kiedy zostanie wyciągnięta karta Flux-Generator i umieszczona na rynku elektrowni, należy usunąć z gry (odłożyć do pudełka) kartę elektrowni o najniższym numerze. W jej miejsce na rynku należy dociągnąć nową kartę. Jeśli to Flux-Generator jest kartą o najniższym numerze, należy ją usunąć z gry, a w jej miejsce dociągnąć nową kartę.
  • Cena wywoławcza karty Flux-Generator to 33 1/3 Elektro, więc jest droższa od karty 33. Jeśli obie karty znajdują się jednocześnie na rynku, należy położyć kartę Flux-Generator za kartą 33.
  • Najniższą kwotą, za którą można wylicytować Flux-Generator to 33 Elektro.
  • Flux-Generator wymaga trzech dowolnych surowców, aby zasilić do sześciu miast.
  • Jeśli gra toczy się z rozszerzeniami wykorzystującymi obszary z „zakazem korzystania z elektrowni atomowych“: Gracz może kupić Flux-Generator, ale nie może zakupować do niego uranu, jeśli do jego sieci przyłączone są jedynie miasta w obszarach z zakazem korzystania z elektrowni atomowych“.
Industrial Espionage

Industrial Espionage

Instrukcja:
  • Dzięki karcie Industrial Espionage wchodzi w posiadanie informacji o karcie leżącej na wierzchu stosu kart do dociągania.
  • NIE wolno wtasować karty Industrial Espionage do stosu kart do dociągania. Tę kartę należy położyć odkrytą obok rynku elektrowni.
  • Podczas wyznaczania kolejności graczy w rundzie w fazie 2 drugiej rundy gry, ostatni gracz (ten, któremu idzie najsłabiej) otrzymuje za darmo kartę Industrial Espionage. Ta karta nigdy nie jest usuwana z gry, a jedynie zmienia właścicieli. Gracz posiadający w danej chwili tę kartę nazywany jest Szpiegiem.
  • Szpieg może podglądać kartę leżącą na wierzchu stosu kart elektrowni tak często, jak sobie tego życzy, w dowolnym momencie gry. Zna więc o jedną kartę elektrowni więcej niż inni gracze i może tę wiedzę wykorzystać na swoje potrzeby podczas licytacji elektrowni. Nie wolno mu jednak dawać żadnej bezpośredniej informacji innym graczom (ani o rodzaju elektrowni, ani wymaganych przez nią surowcach, ani o liczbie zasilanych przez nią miast). Pozostali gracze mogą się tylko domyślać obserwując jak i co Szpieg licytuje.
  • Natychmiast po tym, gdy szpieg zakupi kartę elektrowni, musi przekazać kartę Industrial Espionage najbliższemu „lepszemu graczowi, zgodnie z kolejnością w rundzie. Jeśli to Szpieg jest pierwszym graczem (jest »najlepszym« graczem), przekazuje tę kartę najsłabszemu graczowi.
    Przykład: Szpieg ma czwarte miejsce na torze kolejności graczy. Po zakupie elektrowni przekazuje kartę Industrial Espionage trzeciemu graczowi (patrząc na kolejność graczy w rundzie).
  • Robot (jeśli gra toczy się z rozszerzeniem Robot) nigdy nie kupuje karty Industrial Espionage.
Supply contract

Supply contract

Instrukcja:

Kartę należy wtasować w stos kart elektrowni.

  • Gracz posiadający Supply Contract otrzymuje na stałe premię podczas ustalania kolejności graczy w rundzie.
  • Natychmiast po wyciągnięciu karty Supply Contract należy rozpocząć jej licytację wśród wszystkich graczy bez względu na to która faza aktualnie się toczy. Po zakończeniu licytacji należy dociągnąć kolejną kartę elektrowni jako zamiennik i umieścić ją na rynku.
  • Aktywny gracz rozpoczyna aukcję pasując albo obstawiając co najmniej 10 Elektro. Następnie gracze kontynuują licytację w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do momentu, w którym pozostanie tylko jeden z graczy.
  • Gracz, który wygrał licytację musi zapłacić i natychmiast umieścić Supply Contract obok swoich elektrowni. Karta Supply Contract nie jest kartą elektrowni i może być wykorzystywana dodatkowo do trzech (czterech) posiadanych przez gracza elektrowni. Gracz natychmiast przesuwa swój znacznik na torze kolejności graczy o jedno pole wstecz (np. jeśli był drugi w kolejności, dzięki Supply Contract teraz będzie trzeci).
  • W trakcie wszystkich kolejnych rund w fazie 1 kolejność graczy należy ustalić w sposób zgodny z regułami. Następnie posiadacz karty Supply Contract przesuwa swój znacznik o jedno pole wstecz.
  • Robot (jeśli gra toczy się z rozszerzeniem Robot) nigdy nie kupuje kartySupply Contract.
Taxes

Taxes

Instrukcja:

Kartę należy wtasować w stos kart elektrowni.

  • Karta Taxes (podatki) zmusza graczy do zapłaty podatku od posiadanej gotówki raz podczas cełej gry
  • »Etap 1«: Jeśli karta Taxes została wyciągnięta podczas tego Etapu, należy ją wsunąć zakrytą pod spód stosu kart elektrowni. W jej miejsce należy dociągnąć kolejną kartę.
  • »Etap 2« oraz »Step 3«: Jeśli została wyciągnięta podczas jednego z tych Etapów, należy ją położyć obok rynku elektrowni. W jej miejsce należy dociągnąć kolejną kartę.
  • Na początku Fazy 5 (Biurokracja) każdy gracz musi zapłacić 20% podatku od posiadanej gotówki. Dla rozwiania wątpliwości zamieszczamy poniżej odpowiednią tabelkę:

     Gotówka Podatek 
     0-4 Elektro  0 Elektro
     5-9 Elektro  1 Elektro
     10-14 Elektro  2 Elektro
     15-19 Elektro  3 Elektro
     itd.  itd.
     
  • Gracze otrzymują wypłatę za dostarczanie energii do miast dopiero po zapłacie podatku.
  • Jeśli karta Taxes zostanie wyciągnięta w Fazie 5 w zastępstwie usuwanej karty elektrowni, należy ją rozstrzygnąć na początku fazy 5 w kolejnej rundzie. Do tego czasu należy ją odłożyć odkrytą obok rynku elektrowni.
  • Robot (jeśli gra toczy się z rozszerzeniem "Robot") również płaci podatki od posiadanej gotówki.

Kartę należy odrzucić z gry po zapłaceniu podatków.

Theme Park

Theme Park

Instrukcja:

Kartę należy wtasować w stos kart elektrowni.

  • The Theme Park needs so much electricity that it is considered a city.
  • Natychmiast po wyciągnięciu karty Theme Park należy rozpocząć jej licytację wśród wszystkich graczy bez względu na to która faza aktualnie się toczy. Po zakończeniu licytacji należy dociągnąć kolejną kartę elektrowni jako zamiennik i umieścić ją na rynku.
  • Aktywny gracz rozpoczyna aukcję pasując albo obstawiając co najmniej 10 Elektro. Następnie gracze kontynuują licytację w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do momentu, w którym pozostanie tylko jeden z graczy.
  • Gracz, który wygrał licytację musi zapłacić i natychmiast umieścić Theme Park obok swoich elektrowni. Karta Theme Park nie jest kartą elektrowni i może być wykorzystywana dodatkowo do trzech (czterech) posiadanych przez gracza elektrowni.
  • Posiadacz Theme Park umieszcza jedną ze swoich stacji transformatorowych na placu budowy widocznym u dołu karty i przesuwa swój znacznik na torze śledzenia o jedno pole. Ustawienie stacji transformatorowej na tej karcie nie wiąże się z dodatkowymi kosztami (plac budowy wskazuje 0 Elektro).
  • Robot (jeśli gra toczy się z rozszerzeniem Robot) nigdy nie kupuje karty Theme Park.
Transformer Station

Transformer Station

Instrukcja:

Kartę należy wtasować w stos kart elektrowni.

  • "Transformer Station" zwiększa moc dowolnej jednej elektrowni o możliwość zasilania jednego miasta więcej.
  • Natychmiast po wyciągnięciu karty Transformer Station należy rozpocząć jej licytację wśród wszystkich graczy bez względu na to która faza aktualnie się toczy. Po zakończeniu licytacji należy dociągnąć kolejną kartę elektrowni jako zamiennik i umieścić ją na rynku.
  • Aktywny gracz rozpoczyna aukcję pasując albo obstawiając co najmniej 10 Elektro. Następnie gracze kontynuują licytację w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do momentu, w którym pozostanie tylko jeden z graczy.
  • Gracz, który wygrał licytację musi zapłacić i natychmiast przyłączyć Transformer Station do jednej ze swoich elektrowni umieszczając tę kartę pod wybraną kartą elektrowni. Podczas fazy 5 ta elektrownia zasila w energię o jedno miasto więcej.
  • Jeśli gracz kupuje czwartą (piątą) elektrownię i decyduje na odrzucenie karty elektrowni, do której dołączona jest karta Transformer Station, odrzuca je obie.
  • Robot (jeśli gra toczy się z rozszerzeniem Robot) nigdy nie kupuje karty Transformer Station.

Le Havre

Opublikowano: wtorek, 18, czerwiec 2013

Le Havre

(wraz z rozszerzeniem Le Grand Hameau)

Autor: Uwe Rosenberg

Le Havre    Liczba graczy:    1 - 5
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    120 - 150 min.
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Klemens Franz
     
Plików:
Le Havre - instrukcja

Instrukcja gry planszowej Le Havre (polska edycja zawiera rozszerzenie Le Grand Hameau).
Autor gry: Uwe Rosenberg

Data 18-06-2013 Język  Polski Wielkość 2.99 MB Download 6930

 

Opis

 Uwaga! Polskie wydanie gry zawiera rozszerzenie Le Grand Hameau!

Le Havre to francuskie miasto, w którym znajduje się drugi co do wielkości (po Marsylii) port morski. Miasto jest charakterystyczne nie tylko ze względu na swój rozmiar, ale również na nietypową nazwę. Holenderski wyraz ?havre? oznacza ?port?. Wyraz w tym brzmieniu wprowadzono do języka francuskiego w XII wieku, jednak obecnie uważa się go za archaiczny i najczęściej zastępuje go ?le port?.
Podstawowy mechanizm gry jest prosty. Tura gracza składa się z dwóch części: rozłożenie nowo dostarczonych dóbr na straganach, a następnie wykonanie akcji. Jako akcję gracz bierze wszystkie dobra jednego rodzaju ze straganu albo wykorzystuje jeden z dostępnych budynków. Akcje w budynkach umożliwiają graczowi ulepszenie dóbr, ich sprzedaż albo wykorzystanie ich do zbudowania własnych budynków i statków. Budynki są jednocześnie okazją do inwestycji oraz źródłem przychodów, ponieważ gracze muszą płacić za wejście do budynków, których nie są właścicielami. Statki, z kolei, są przede wszystkim wykorzystywane do dostarczania żywności niezbędnej do utrzymywania robotników.
Runda kończy się żniwami po każdych siedmiu turach: podczas żniw wzrastają zasoby zboża i bydła, a gracze muszą nakarmić swoich robotników. Po przeprowadzeniu określonej liczby rund każdy gracz może przeprowadzić jeszcze jedną, końcową akcję, po której gra się kończy. Gracze sumują wartość swoich budynków, statków i zasobów gotówki. Zwycięża ten, kto zdobędzie największą fortunę.

Zawartość:

  • 1 instrukcja
  • 1 dodatek do instrukcji: przegląd budynków
  • 3 plansze
  • 5 znaczników graczy (po jednym w kolorze gracza)
  • 5 znaczników statków (po jednym w kolorze gracza)
  • 7 dużych okrągłych żetonów zaopatrzenia
  • 16 dużych okrągłych żetonów żywności
  • 1 duży okrągły żeton gracza rozpoczynającego
  • 420 żetonów (franki, bydło/mięso, zboże/chleb, żelazo/stal, glina/cegła, drewno/węgiel drzewny, ryba/wędzone ryby, węgiel/koks, skóra/błam)
  • 110 kart

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Board Times

Gry planszowe u Wookiego

Red Dice - WIDEOINSTRUKCJA

Gildia TV

Dice Tower - recenzja w języku angielskim

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Pandemia

Opublikowano: poniedziałek, 25, marzec 2013

Pandemia

Autor: Matt Leacock

Pandemia    Liczba graczy:    2 - 4
  Minimalny wiek:    14
  Czas rozgrywki:    45 min.
  Kategoria:    Gra kooperacyjna
  Opracowanie graficzne:    Chris Quilliams
     
Pandemia - instrukcja

Instrukcja kooperacyjnej gry planszowej Pandemia.
Autor gry: Matt Leacock

Data 25-03-2013 Język  Polski Wielkość 2.91 MB Download 5637

 

Opis

Czy posiadacie wszystko, co jest potrzebne, aby uchronić ludzkość przed zagładą? Jako najbardziej utalentowani członkowie zespołu zwalczającego epidemie musicie wynaleźć lekarstwa na cztery śmiertelne choroby ednocześnie powstrzymując ich rozprzestrzenianie. Ty i twój zespół będziecie podróżować po całym świecie lecząc zarażonych oraz poszukując składników niezbędnych do wynalezienia lekarstw.
Aby zwyciężyć musicie pracować razem, wykorzystując swoje indywidualne umiejętności. Zegar jednak tyka. Kolejne ogniska epidemiczne i nowe choroby napędzają rozprzestrzenianie się zarazy.
Czy uda się wam wynaleźć wszystkie cztery lekarstwa na czas? Los ludzkości spoczywa w waszych rękach!

UWAGA! Nowe wydanie Pandemii różni się nieco od edycji opublikowanej przez inne wydawnictwo przed kilkoma laty. Tamta wersja nie będzie już wznawiana. Główne zmiany w edycji naszego wydawnictwa to:

  • Dodatkowe dwie postacie
  • Odświeżona szata graficzna

Stary dodatek "On the brink" nie jest zgodny z nową wersją gry. Wszystkie nowe dodatki do gry Pandemia nie będą zgodne z poprzednią wersją gry.

Zawartość pudełka:

  • Plansza z zaznaczonymi miastami,
  • 7 kart postaci i odpowiadające im pionki,
  • 6 stacji badawczych,
  • 4 drewniane znaczniki lekarstw,
  • 1 znacznik poziomu zachorowań,
  • 1 znacznik rozprzestrzeniania się chorób,
  • 96 znaczników chorób,
  • 48 kart infekcji,
  • 59 kart gry,
  • 4 karty pomocnicze,
  • instrukcja.

 

Recenzje

Recenzje pisane:

Wideorecenzje:

Granie w chmurach

Boardgames Factory

Boardgames TV

Ajgiwefak - recenzja

Ajgiwefak - zasady gry

Dice Tower - język angielski

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

CO2

Opublikowano: wtorek, 18, czerwiec 2013

CO2

Autor: Vital Lacerda

CO2    Liczba graczy:    1 - 5
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    120 min.
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Paula Simonetti
 Giacomo Tappainer
     
CO2 - instrukcja

Instrukcja gry planszowej CO2.
Autor gry: Vital Lacerda

Data 17-06-2013 Język  Polski Wielkość 2,27 MB Download 2893

 15995986 1497122296984152 1229055858 n

Opis

W latach 70-tych rządy krajów rozwiniętych stanęły w obliczu niespotykanego w skali tamtych czasów zapotrzebowania na energię. Obecnie negatywne skutki zanieczyszczenia środowiska stały się na tyle odczuwalne, że ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest eksploatowanie źródeł "zielonej" energii. Specjalistyczne firmy pracują nad projektami inwestycji mającymi na celu dostarczanie czystej energii. Rządy poszczególnych krajów są zainteresowane tego rodzaju projektami i coraz częściej inwestują w ich realizację.

W trakcie gry w CO2 będziesz zarządzał firmą energetyczną i odpowiadał na tego rodzaju potrzeby. Celem gry jest powstrzymanie wzrostu zanieczyszczenia atmosfery przy jednoczesnym zagwarantowaniu pokrycia rosnącego zapotrzebowania na energię. Do osiągnięcia tego celu potrzebne są: odpowiedni poziom doświadczenia, pieniądze oraz zasoby technologiczne. Organizowane na całym świecie kongresy energetyczne dadzą ci możliwość wymiany doświadczeń z innymi.

Jeśli wzrost zanieczyszczenia nie zostanie powstrzymany, to zabawa zakończy się dla nas wszystkich.

Zawartość:

  • 1 plansza
  • 100 drewnianych dysków, po 20 w kolorze gracza
  • 20 drewnianych pionków naukowców, po
  • 4 w kolorze gracza
  • 25 białych znaczników zasobów technologicznych
  • 40 PNE: duże, fi oletowe drewniane dyski
  • 1 znacznik ceny rynkowej PNE: duży czerwony drewniany dysk
  • 1 znacznik globalnego poziomu zanieczyszczenia CO?
  • 1 znacznik dekad
  • 1 znacznik rund
  • 30 dwustronnych żetonów projektów
  • 5 żetonów elektrowni ?zalesianie?
  • 5 żetonów elektrowni na biomasę
  • 5 żetonów elektrowni słonecznych
  • 5 żetonów elektrowni na odpady
  • 5 żetonów elektrowni zimnofuzyjnych
  • 10 żetonów elektrowni węglowych
  • 10 żetonów elektrowni olejowych
  • 10 żetonów elektrowni gazowych
  • 8 żetonów priorytetów regionalnych
  • 18 żetonów kongresów energetycznych
  • 26 kart lobbowania
  • 13 kart celów Narodów Zjednoczonych (NZ)
  • 7 kart celów fi rmy
  • 6 kart zdarzeń
  • 20 monet o wartości $1
  • 15 monet o wartości $2
  • 10 monet o wartości $5
  • 5 monet o wartości $10
  • 1 karta gracza rozpoczynającego

 

Elektroniczna wersja karty pomocy gracza:

CO2 - karta pomocy gracza

Karta pomocy gracza do gry planszowej CO2.
Autor gry: Vital Lacerda

Sprostowanie: w polskiej, francuskiej, niemieckiej i włoskiej edycji gry nie powinno być papierowej karty pomocy gracza w żadnym języku. W niektórych egzemplarzach dostępnych w Polsce, w fabryce włożono angielskie karty pomocy. Jest to pomyłka fabryki.

Polska wersja dostępna jest w repozytorium wydawnictwa LACERTA.

Data 21-06-2013 Język  Polski Wielkość 1 MB Download 2403

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

 

 Game Troll TV

GildiaTV

Board Times TV

Dice Tower (język angielski)

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Pandemia - Na krawędzi

Opublikowano: poniedziałek, 25, marzec 2013

Pandemia - Na krawędzi (Pandemic - On The Brink)

Autorzy: Matt Leacock, Tom Lehmann

Pandemia - Na krawędzi    Liczba graczy:    2 - 4
  Minimalny wiek:    14
  Czas rozgrywki:    45 min.
  Kategoria:    Gra kooperacyjna (rozszerzenie)
  Opracowanie graficzne:    Chris Quilliams
     
Rozszerzenie gry Pandemic: Na krawędzi - instrukcja

Instrukcja rozszerzenia kooperacyjnej gry planszowej Pandemic - Na krawędzi.
Autorzy gry: Matt Leacock, Tom Lehmann

Data 01-09-2014 Język  Polski Wielkość 3.62 MB Download 5182

 

Opis

Ratowanie ludzkości przychodzi wam zbyt łatwo? Podgrzejcie atmosferę nowymi postaciami, zdarzeniami i wyzwaniami. Co zrobicie, gdy jedna z chorób będzie groźniejsza od innych? A co jeśli światem zatrzęsie piąta choroba? A co jeśli, o zgrozo, tę piątą chorobę będzie rozprzestrzeniał tajemniczy Bioterrorysta?

Uważajcie! Świat stanął na krawędzi katastrofy!

UWAGA! Pandemia - Na krawędzi nie jest samodzielną grą. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Pandemia.

Dodatek "On the brink" do pierwszej edycji gry (sprzed 2013 roku, w Polsce dystrybuowanej przez Albi) nie jest zgodny z nową wersją gry. Wszystkie nowe dodatki do gry Pandemia nie są zgodne z poprzednią wersją gry.

To rozszerzenie gry Pandemia wprowadza do rozgrywki trzy nowe wyzwania:

  • Złośliwy szczep - jedna z chorób jest szczególnie śmiertelna.
  • Mutacja - nagły wybuch piątej choroby.
  • Bioterrorysta - jeden gracz przeciwko pozostałym.

Zawartość pudełka:

  • 7 nowych kart postaci i odpowiadające im pionki
  • 8 nowych kart zdarzeń
  • 8 kart epidemii Złośliwego szczepu
  • 12 fioletowych znaczników choroby
  • 1 fioletowy znacznik lekarstwa
  • 1 karta i 1 naklejka wskaźnika uleczalności
  • 2 karty mutacji
  • 3 karty zdarzeń mutacji
  • 1 notes lokalizacji Bioterrorysty
  • 1 karta epidemii
  • 1 karta pomocnicza
  • 4 puste karty na własne pomysły postaci i zdarzeń
  • 5 szalek petriego oraz naklejki na nie
  • instrukcja.

 

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Ajgiwefak TV - recenzja

Ajgiwefak TV - wideoinstrukcja

Bower's Game Corner - język angielski

Dice Tower - język angielski

Initiative Tabletop - język angielski

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano