Mage Knight

Opublikowano: poniedziałek, 05, listopad 2012

Mage Knight

Autor: Carl Chudyk

Mage Knight - wersja polska    Liczba graczy:    1 - 4
  Minimalny wiek:    14
  Czas rozgrywki:    1 - 4 godz.
  Kategoria:    Gra przygodowa
  Opracowanie graficzne:    J. Lonnee
 Chris Raimo
 Milan Vavroň
 
Pliki:

Instrukcja gry planszowej Mage Knight (zeszyt Reguły gry).
Autor gry: Vlaada Chvátil

Data 18-09-2012
Język  Polski
File Size 15.1 MB
Pobierz 7 502

Opis przygotowania rozgrywki w Mage Knight.
Autor gry: Vlaada Chvátil

Data 18-09-2012
Język  Polski
File Size 23 MB
Pobierz 6 248

  

Opis

Członkowie grupy plądrującej zaginione miasto Smoczej Bramy - znani jako "bohaterowie" - nawet nie wiedzieli, że to właśnie oni przyczynią się do unicestwienia świata, jaki znali.
Myśleli, że odniesienie do bramy w nazwie miasta było tylko apokryficzne. Zaskoczył ich widok prawdziwej - jak się potem okazało - magicznej bramy, pod dawno zapomnianym miastem.
"Bohaterowie" w swojej naiwności otworzyli ją, a ona w okamgnieniu ich zgładziła. Magiczne Kamienie, które znajdowały się za nią, stanowiły bowiem najbardziej skoncentrowaną substancję magiczną jaka kiedykolwiek istniała. Po otwarciu bramy kamienie eksplodowały, zbierając straszliwe żniwo w postaci milionów ofiar i chaosu, który położył kres panowaniu wielu ówczesnych władców.
Przełom, jak wszyscy pamiętamy, nastąpił dopiero 32 lata temu. Od tego czasu wiele różnych frakcji zdołało częściowo odbudować utraconą władzę. Niegdyś groźne Imperium Atlantii stara się ponownie zjednoczyć swe ziemie zmagając się z nieustającymi atakami Orków - chanów. Dawniej Orkowie zadowalali się najeżdżaniem na przygraniczne krainy, nie zapuszczając się głębiej. Teraz pogłoski o innych, potężnych stworzeniach - być może pod kontrolą Atlantów - mocno ich zaniepokoiły. Poczuli, że czas ich swobody dobiega końca.
Tymczasem, kolejne twierdze padają pod naporem szalejących hord armii chanów. Krążą też pogłoski, że cesarz, obawiając się ostatecznego ataku na najpotężniejsze miasta królestwa, mobilizuje coraz silniejszą armię obronną i zwraca się o pomoc do dawnych, obecnie zapomnianych, sojuszników.
W kilku najstarszych grobowcach znajdujących się pod Imperium, wylęgają się poczwarki Draconum. Obecnie są w końcowej fazie dojrzewania. Nowe pokolenie Draconum, które wkrótce opuści te starożytne inkubatory, jest całkowicie nową generacją. Są niepodobne do żadnych stworzeń, jakie kiedykolwiek ziemia widziała. Ci dawno zapomniani najeźdźcy przebudzili się zgodnie z przepowiednią, mówiącą o tym, że niebawem wyłoni się lider ich gatunku. Dopóki przepowiednia się nie dopełni, będą siać zniszczenie, podbijać krainę i zdobywać coraz większą władzę.
Gdy sytuacja wydawała się beznadziejna, kraj cierpiał pod najazdami Orków, a Draconum zaczęły wychodzić ze swoich podziemnych wylęgarni, na scenie pojawiła się trzecia siła, których chłopi nazywali Rycerzami Magii-Mage Knights. Rycerze ci niejednokrotnie udowodnili, że są biegli zarówno w zaklęciach, jak i w orężu. Nikt nie wie, kto ich wysłał, ani dlaczego.
Niektórzy ludzie wielbią ich jako bohaterów i wyzwolicieli. Pragną dołączyć do ich armii, ponieważ wierzą, że z ich potęgą mogą przyczynić się do prawdziwej stabilizacji. Większość jednak boi się ich i zamyka bramy miast, ponieważ Mage Knight są dziwni i nie zdradzają tego, co motywuje ich do działań. W ciągu zaledwie kilku dni, garstka Mage Knight przemierzyła prawie cały kraj. Innym, wielkim armiom, zajęłoby to miesiące. Jedyną wskazówką co do ich intencji jest to, że wyraźnie zmierzają do stolicy. Dziś w nocy dotrą do jej murów ...
Jesteś Rycerzem Magii, który otrzymał od Rady Pustki rozkaz najechania Imperium Atlantii. Już dawno zapomniałeś, że oddałeś swą niezależność w zamian za siłę i władzę konkurującą z boską. W zamian, Rada prosi tylko o lojalność. Zostałeś właśnie oddelegowany do przeprowadzenia misji bez kwestionowania jej intencji. Twoją nagrodą za nieustające posłuszeństwo będzie: sława, władza, wiedza i skarby. Cokolwiek zdobędziesz podczas swojej misji, będziesz mógł zatrzymać na własność. Masz też pełną swobodę odnośnie tego, czy będziesz współpracować, czy też konkurować z innymi Mage Knight podczas wykonywania rozkazu Rady Pustki.
Być może, pewnego dnia, będziesz żałował swojej decyzji dołączenia do grona Pustki. Teraz jednak maszerujesz w kierunku sylwetki miasta na horyzoncie.

Każda gra w Mage Knight jest rozgrywana zgodnie z jednym ze scenariuszy znajdujących się w instrukcji. Pomimo swojej nazwy, scenariusz nie jest zapisem ściśle określonych kroków w grze. Scenariusz ustala podstawowe wytyczne oraz cel danej rozgrywki. Każda rozgrywka jest inna dzięki: losowo zbudowanej mapie, różnym kartom do zdobycia i różnym wrogom do pokonania. Możesz próbować grać kolejno każdy scenariusz lub rozgrywać tylko te, które najbardziej ci odpowiadają.

Scenariusze dzielą się na konfrontacyjne i kooperacyjne. Gracze mają pełną dowolność w wyborze najbardziej odpowiadającego im wariantu.

Jeśli lubisz grę Magia i Miecz (Talisman), to Mage Knight z pewnością przypadnie ci do gustu. Weź jednak pod uwagę, że ta gra jest znacznie bardziej rozbudowana.

 

Zanim zaczniesz czytać Reguły gry, obowiązkowo najpierw przeczytaj Przewodnik!

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Wszystkim początkującym polecamy obejrzenie przewodnika wideo (obecnie tylko w języku angielskim). Poniżej link do pierwszego odcinka:

Gildia TV

Zawartość pudełka

Przykładowa rozgrywka w języku angielskim

Wideorecenzja w języku angielskim

Dice Tower - język angielski

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Onirim

Opublikowano: niedziela, 04, listopad 2012

Onirim

Autor: Shadi Torbey

Onirim    Liczba graczy:    1
  Minimalny wiek:    13
  Czas rozgrywki:    15 min.
  Kategoria:    Gra karciana
  Opracowanie graficzne:    Élise Plessis
 

Instrukcja gry karcianej Onirim.
Autor gry: Shadi Torbey

Data 04-11-2012
Język  Polski
File Size 2,5 MB
Pobierz 2 579

Instrukcja rozszerzeń gry karcianej Onirim.
Autor gry: Shadi Torbey

Data 05-11-2012
Język  Polski
File Size 2.2 MB
Pobierz 1 767

  

Opis

Jesteś podróżnikiem zagubionym w tajemniczym labiryncie krainy snów.
Twoim zadaniem jest odnalezienie onirycznych drzwi zanim twój sen obiegnie końca. W przeciwnym razie utkniesz tam na zawsze!

Możesz wędrować przez komnaty snów mając nadzieję, że w końcu odnajdziesz drzwi. Możesz też starać się przetrwać chowając się w przedziwnych pokojach.
W obu przypadkach będziesz jednak musiał stawić czoła wszechobecnym koszmarom, które nawiedzają korytarze labiryntu snów.

Onirim jest grą karcianą dla jednej lub dwóch osób (kooperacja), której celem jest zebranie wszystkich kart drzwi zanim stos kart się wyczerpie! W pudełku znajduje się wariant podstawowy gry oraz trzy rozszerzenia.

W pudełku znajduje się 109 kart oraz instrukcja.

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Board Times

 

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

 

Piętaszek

Opublikowano: czwartek, 06, wrzesień 2012

Piętaszek

Autor: Friedemann Friese

Piętaszek - gra dla jednej osoby    Liczba graczy:    1
  Minimalny wiek:    10
  Czas rozgrywki:    25 min.
  Kategoria:    Gra karciana
  Opracowanie graficzne:    Marcel-André Casasola Merkle
 Harald Lieske
 

Instrukcja jednoosobowej gry karcianej Piętaszek.
Autor gry: Friedemann Friese

Data 06-09-2012
Język  Polski
File Size 2,45 MB
Pobierz 2 877

  

Opis

Piętaszek jest przygodą dla jednej osoby ? tylko ty możesz wygrać!

W grze wcielasz się w rolę Piętaszka. Po tym jak obok twojej wyspy rozbił się statek Robinsona pomagasz mu walczyć z czyhającymi tu zagrożeniami. Na początku Robinson jest bardzo nieporadny. Z każdą wygraną walką ego umiejętności rosną. Przegrane walki natomiast pozwalają pozbyć się złych nawyków. Życie na wyspie jest ednak bardzo męczące, więc co prawda Robinson zdobywa coraz więcej doświadczenia, ale w tym samym zasie starzeje się i jest coraz bardziej niedołężny.
W trakcie gry Robinson jest reprezentowany przez stos kart opisujących różne zachowania i cechy. Twoim zadaniem jest udoskonalenie umiejętności Robinsona tak, aby w finalnej walce posiadać karty dające obinsonowi szansę na wygranie bitwy z okrutnymi piratami!


Zawartość pudełka:

  • 72 karty,
  • 3 plansze pomocnicze,
  • 22 drewniane punkty życia,
  • instrukcja.

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Gry planszowe u Wookiego

Dice Tower - język angielski

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

 

Belfort

Opublikowano: piątek, 14, wrzesień 2012

Belfort

Autorzy: Jay Cormier, Sen-Foong Lim

Belfort    Liczba graczy:    2 - 5
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    90 - 120 min.
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Joshua Cappel
     

Instrukcja gry planszowej Belfort.
Autorzy gry: Jay Cormier, Sen-Foong Lim

Data 13-09-2012
Język  Polski
File Size 6,48 MB
Pobierz 3 842

 

Opis

Szanowny Główny Architekcie!
Wydział Oficjalnych Przeprosin oraz Dostarczania Złych Wiadomości niniejszym pismem serdecznie Cię przeprasza. Otóż wydarzył nam się malutki błąd w obliczeniach. Zamiast zatrudnić tylko jednego nadzorcę, którego zadaniem byłoby doglądanie postępów budowy Belfortu ? prześwietnego zamku naszego królestwa, budowanego na dzikiej granicy z krainą Trolli ? z jakiegoś powodu podpisaliśmy umowy z kilkoma i wszyscy będą pracować w tym samym czasie.
To oznacza, że w okolicy będą się szwendać również inni Główni Architekci, budując obiekty w miejscach, w których ty chciałbyś budować, korzystając wraz z tobą z ograniczonych zasobów drewna, kamieni, metalu oraz złota. Będą zatrudniać do pomocy najlepszych krasnoludów, Elfów oraz Gnomów sprzątając ich tuż sprzed twojego nosa. Będą przymilać się Królowi za twoimi plecami i generalnie wchodzić Ci w drogę ile wlezie.
Jesteśmy świadomi, że najlepiej byłoby gdybyście wszyscy byli przyjaciółmi. Nie możesz jednak pozwolić sobie na to, aby konkurenci wyprzedzili cię w budowie lub werbunku robotników. A tak w ogóle (i to właśnie wchodzi w nasz zakres Dostarczania Złych Wiadomości), to jest tylko jeden klucz do miasta. Nie możemy więc tak sobie go posiekać na kawałki i rozdać. W obliczu takiego stanu rzeczy, korzystając ze swojej głębokiej wiedzy, Król zdecydował, że na koniec sezonu budowlanego, PRZED pierwszym śniegiem, przekaże klucz osobie, która wykaże, że zasługuje na taki honor. Przyjmij, prosimy, Oficjalne Przeprosiny za ten nagły zwrot biegu wydarzeń i pamiętaj, że podpisany przez ciebie kontrakt jest legalny i (w magiczny sposób) obowiązujący.
Powodzenia!

Podczas gry będziesz zarządzał grupą elfów, krasnoludów i gnomów po to, aby zbudować potężny zamek Belfort. W grze wykorzystywany jest mechanizm worker placement: posiadanych przez ciebie robotników możesz wysyłać do pracy (zbieranie surowców) lub wykonywać ich rękami akcje w różnych budynkach.
Punktacja przeprowadzana jest tylko trzy razy w ciągu gry, a punkty otrzymuje ten, kto posiada przewagę (budynków) w pięciu dzielnicach miasta. Dodatkowe punkty przyznawane są również graczom posiadającym najwięcej robotników.

Dodatkowe informacje na temat tego oraz poprzedniego (angielskiego) wydania znajdziesz również w serwisie: BoardGameGeek.

 

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

 Board Times:

 

Troll TV:

 

Red Dice:

 

Dice Tower (język angielski):

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano

 

Goa

Opublikowano: piątek, 20, kwiecień 2012

Goa

Autor: Rüdiger Dorn

Goa    Liczba graczy:    2 - 4
  Minimalny wiek:    12
  Czas rozgrywki:    90 min.
  Kategoria:    Gra ekonomiczna
  Opracowanie graficzne:    Oliver Freudenreich
     

Instrukcja gry planszowej Goa.
Autor gry: Rüdiger Dorn

Data 19-04-2012
File Size 6,5 MB
Pobierz 3 410

 

Opis

W roku 1498 portugalska wyprawa pod przywództwem Vasco da Gamy dotarła do Calicut w Indiach.
W owych czasach był to znaczący wyczyn, bowiem pierwszy raz w historii człowiek opłynął Afrykę. To osiągnięcie umożliwiło portugalskim kupcom importowanie przypraw nabywanych od miejscowych władców. Na wybrzeżu Indii zaczęto budować faktorie oraz przetwórnie, których celem było zapewnienie szybkiego rozwoju handlu. Taki przebieg zdarzeń znacznie umocnił sytuację Portugalii, ponieważ uprzednio handel przyprawami zależny był od arabskich sprzedawców.
Kilka lat później, w roku 1510, gubernator Indii Portugalskich, Alfonso de Albuquerque, wyruszył na Goa flotą dwudziestu trzech statków z ponad 1200 ludźmi na pokładzie. Taka armia była w stanie przejąć bogate miasta zlokalizowane u wybrzeży Indii. W szybkim tempie wybudowano port morski i faktorie handlowe, dzięki którym Portugalczycy mogli kontrolować handel morski na zachodnim wybrzeżu Indii. Po pewnym czasie portugalska kontrola sięgnęła nawet portu Diu. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa w regionie wybrzeże uzbrojono w małe fortyfikacje.
Pozycja handlowa Portugalczyków w regionie nie była jednak mocna. Stanowili bowiem tylko małą grupę kupców, którzy musieli stawiać czoła zawziętej konkurencji potężnych muzułmańskich książąt posiadających korzystne umowy handlowe z wieloma lokalnymi władcami.
Mając utrwaloną pozycję na zachodnim wybrzeżu Indii, Portugalczycy skierowali uwagę na wschodnie wybrzeże, a nawet jeszcze dalej na wschód. Trzy lata później, w roku 1513, podbili również miasto Malakka na półwyspie Malajskim. Dało to im nie tylko kontrolę nad głównym morskim szlakiem handlowym w kierunku archipelagu Moluki i Wysp Korzennych, ale również umożliwiło zawarcie mnóstwa umów handlowych z tamtejszymi sułtanami. Portugalczycy zostali więc monopolistami w handlu goździkami, a ich faktorie handlowe znajdowały się na wielu wyspach archipelagu Malajskiego.

W grze Goa gracze wcielają się w rolę portugalskich handlarzy przyprawami, którzy podróżują pomiędzy Portugalią a Indiami. Każdy będzie podejmował kroki w kierunku rozszerzenia swojej działalności w obszarach takich jak budowa statków, uprawa przypraw, zbieranie podatków, organizowanie kolejnych wypraw czy zakładanie i rozwój nowych kolonii. Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów.

Polska edycja gry jest wydaniem drugim, poprawionym. W porównaniu do pierwszej edycji (niemieckiej i angielskiej) zmodyfikowane zostały plansze graczy tak, aby rozwój w poszczególnych obszarach był bardziej zbilansowany. Dodano również cztery nowe żetony oraz arkusz z naklejkami na zasoby.
W najnowszej edycji, w pudełku znajduje się również oficjalny dodatek do gry: Bonanza.

Zawartość pudełka:

  • 59 żetonów (29 oznaczonych literą A, 29 oznaczonych literą B oraz flaga),
  • 18 żetonów kolonii (5x Quilon, 4x Cochin, 5x Madras, 4x Calicut),
  • 18 kart kolonistów (12x 1, 6x 3),
  • 17 kart statków (12x 1, 5x 3),
  • 10 kart dodatkowej akcji,
  • 45 kart dukatów (15x 1, 12x 2, 10x 5, 8x 10),
  • 30 kart wypraw,
  • 4 plansze gracza (czerwona, niebieska, zielona, żółta),
  • 4 plansze rozwoju (czerwona, niebieska, zielona, żółta),
  • 20 wskaźników aukcji (ponumerowane od 1 do 5 w kolorach graczy: czerwone, niebieskie, zielone, żółte),
  • 20 znaczników postępu (szare),
  • 50 znaczników przypraw,
  • 8 żetonów Bonanza,
  • 4 żetony rund i 4 żetony akcji,
  • 1 plansza główna,
  • 1 arkusz z naklejkami. 

 

Recenzje

Recenzje pisane:

 

Wideorecenzje:

Planszówki u Wookiego

 

Galeria zdjęć

ozio_gallery_nano